واضح است که عطرهایی که به عنوان عطر مردانه ملایم به بازار عرضه می شدند مردانه و عطرهایی که به عنوان زنانه به بازار عرضه می شدند به عنوان زنانه تلقی می شدند. این عطرها دارای اجزا یا ترکیبی از اجزا هستند که آنها را مردانه یا زنانه می کند.
نتایج نشان میدهد که انتخاب آزمودنیها از تداعیهای رنگی به طور یکنواخت در بین عطرها تخصیص داده نمیشود.
تصمیمات آنها بر اساس جنسیت هدف عطر مردانه تلخ بود. رنگهای انتخاب شده برای عطرهای مردانه بیشتر به یکدیگر شباهت داشتند تا رنگهای انتخاب شده برای عطرهای زنانه و بالعکس.
بیشترین رنگهای انتخاب شده مرتبط با عطرهای زنانه صورتی و زرد صورتی به طور کلیشهای با عطرهای زنانه مرتبط است و عطرهای مردانه بیشتر با آبی و سبز مرتبط بودند آبی به طور کلیشهای با مردان مرتبط است.
به طور کلی، ما متوجه شدیم که جنسیت مورد نظر برای عطرها تأثیر قابل توجهی بر رنگ های انتخاب شده برای مطابقت با عطرها دارد.
ممکن است توافق در مورد رنگهای انتخاب شده برای عطرهایی که به عنوان مردانه یا زنانه درک میشوند، نتیجه آن عطرهایی باشد که حاوی نتهای متفاوتی هستند که اتفاقاً با آن رنگها مطابقت دارند، نه اینکه عطر مردانه یا زنانه باشد.
اگرچه عطر ملایم شیرین زنانه در خانواده های مختلف عطر طبقه بندی می شدند، اما همه آنها دارای نت های گلی بودند. به همین ترتیب، عطرهای مردانه همگی نت های چوبی داشتند. مطالعات زیر به این موضوع می پردازد.
این آزمایش بررسی میکند که آیا افرادی که 2 عطر تند مردانه تک جنسیتی را مردانه میدانند، رنگهای مربوطه را با آنهایی که همان عطرها را زنانه میدانند متفاوت است یا خیر.
از آنجایی که رایحه ها برای هر دو گروه یکسان است، هر گونه تفاوت در انتخاب رنگ به دلیل مردانه یا زنانه بودن عطر است نه ترکیب شیمیایی عطر.
علاوه بر این، بررسی میکنیم که آیا رنگهای انتخاب شده برای عطرهای زنانه و مردانه همان رنگهایی هستند که برای عطرهای زنانه و مردانه در آزمایش 1 انتخاب شدهاند.
- منابع:
- تبلیغات:
بدون دیدگاه